Fòrum de la joventut d'Andorra

Brand Plan.

El Fòrum nacional de la joventut d’Andorra ens contacta per donar un impuls definitiu a la seva marca.

Ens trobem amb una entitat amb molt de potencial però que no està donant el missatge correcte en quant a nom i imatge.

El conegut FNJA ( Fòrum nacional de la joventut d’Andorra ) es dóna a conèixer com a tal, un seguit d’inicials que no volen dir res sense un context. Pensem com els joves, de forma més pràctica i directe i proposem fer un canvi de nom.

Iniciem la nostra feina definint el “Brand Plan” o marc dins el que es mourà la marca. En aquest escenari treballem aspectes com la visió de marca, les tensions culturals que es formen, el target, els valors de marca, els arquetips sobre els que treballarem i amb tota aquesta informació, podem extreure el manifest de marca ( ideologia que ha de ser la guia sobre la que construïm tant discursos com grafismes ) i els “claims” de marca.

Els joves representen per definició el dinamisme i el canvi. Són un col·lectiu que te una veu pròpia que és múltiple, poderosa i diversa però es troben que totes les entitats i organitzacions que els aconsellen, els ensenyen, els organitzen i els parlen estan dirigides i organitzades per gent molt més gran. I per tant es troben que es fa difícil articular la veu dels joves organitzacions que no estan dirigies per joves.

El nostre ideal de marca serà viure en un món on els joves es puguin organitzar, dir la seva i ajudar a canviar el món des de les seves veus i visions, amb llibertat i autonomia.

I per tant, el Fòrum ha de ser l’eina que ajudi a fer-ho possible, articulant aquest ideal i des d’aquesta visió.

El Fòrum ha de ser reconegut i percebut com una marca 100% jove, inclusiu, divers, empoderat, autònom i responsable, amb una veu que es fa escoltar, amb capacitat d’actuació i com a element de canvi. Tots aquests valors són els que intentarem transmetre també en la part gràfica de la marca.

Construïm una marca amb un tret rebel ( volem canviar les coses i donar veu a les nostres inquietuds de joves)  però també creadora ( treballem pel canvi, actuem de forma concreta i donem veu real i solucions a les necessitats del joves)

MANIFEST

El Fòrum de la joventut creu que els joves andorrans tenen

molt a dir i molt a fer, per a ells i per a la realitat que els

envolta.

Creiem que els joves poden fer molt, i ho poden fer a la seva

manera, perquè tenen veu i visió pròpia, perquè són

responsables i capaços de funcionar de forma autònoma.

 

El Fòrum de la joventut treballa cada dia per articular

aquest esperit del jovent, dotant-lo d’una veu única,

d’eines i recursos, per a ells i amb ells.

 

SLOGAN

 

Fets de joves

REPRESENTACIO GRÀFICA

Tot l’exposat anteriorment ara es baixa a un pla gràfic.

La construcció del símbol o logotip comença amb un diàleg i s’estén al marc de la institucionalitzat.

El diàleg implica tenir inquietuds, ganes de canvi, energia, noves oportunitats, moviments i accions.

La institucionalitzat del Fòrum ens parla de la fortalesa de la entitat o marca, de la seva experiència, seriositat i saviesa.

La bombolla és un símbol àmpliament reconegut i ja ens situa en un marc de diàleg i l’arquitectura de línies ortogonals ens transmet seguretat. Quan unim aquests 2 elements sorgeix una bombolla de traç gruixut ( fortalesa en el discurs ) i de cantons a 90º, ferma i sòlida. El resultat és una veu ( la dels joves ) emmarcada en un espai creïble i institucional.

Perquè la marca transmeti conceptes com el dinamisme, el mestissatge, l’empatia, l’optimisme, el vigor o la flexibilitat, ens ajudarem d’una gama cromàtica plena de color.

El sistema gràfic representat ens dóna una marca dúctil, plena d’energia

El resultat és una marca que parla als joves; dúctil i colorista, amb missatges simples i potents, que els moguin i els transmetin que si es tracta de canviar el món, tenen la capacitat per fer-ho.

two
two
two
two
two
two
two
two
two
two
two
two
 
Veure més projectes